pirmās dienas un piedzīvojumi

Jaunais gads sākās ar jauniem piedzīvojumiem..
4.janvāra pēcpusdienā, sakravājusi divas somas (katra mazliet vairāk kā 20kg) un pēdējo reizi pirms ceļa paēdusi mammas garšīgās pusdienas, dodamies ceļā uz Rīgu..lidmašīna Rīga-Oslo izlido 5.janvāra rītā plkst. 6:50. Vakarā noskatamies pēdējo filmu un dodamies gulēt..aizmigt grūti, bet beidzot izdodas..ap 1:30.. pārāk ātri skan modinātājs un jau jādodas uz lidostu..lidostā ierodamies ap 5:30..ejam uz check-in un tur mūs sagaida pirmais pārsteigums..izrādās, ka airbalticam ir tāda politika - vienalga, cik somas tiek pasūtītas pie biļetes sūtīšanas, tik un tā kopsumma nedrīkst pārsniegt 20kg..ļoti dīvaini..es jau sāku prātā pārcilāt abu somu saturu un domāju, ko varu atstāt, bet tā vien liekas, ka itin neko nedrīkst atstāt :D laimīgā kārtā, atrodam vienu puisi, kurš arī brauc uz Oslo un bez bagāžas..tad nu es uz viņa rēķina iedabūju lidmašīnā savu otru somu.. abas pārējās meitenes (kopā braucam 4 - es, Evija, Vita un Andris; vēl lidostā satiekam arī abas pārējās latviešu meitenes, kuru galamērķis sakrīt ar mūsējo..tātad šogad būsim 6 latvieši Norvēģijā) dabū samaksāt par otru somu katra Ls 150!!! Man tiešām noveicās :)
Atvadamies no pavadītājiem..sajūtas dīvainas..it kā gribas braukt, bet arī žēl šeit visu atstāt :)

Pats lidojums ir īss - manuprāt, 1,5h..pārmainam laika joslas vienu uz atpakaļ..un gaidam vilcienu..10:08 izbraucam no lidostas ar vilcienu uz Oslo centrālo staciju un tad 10:34 braucam tālāk uz Kristiansandu. Šis brauciens ir diezgan ilgs - galā esam tikai pēc 16:00.. pa ceļam izbaudam Norvēģijas fantastiski skaisto dabu - šāda ziema man patīk :) kad vilciens brauc un sniedziņš kā putekļi tiek pūsts gar logu, izskatās, ka gaiss vizuļo..un skaistās klintis, un meži un mazās mājiņas mežu ielokos, kad visu sedz balta sega - tas viss kopā izskatās kā pasakā..
Kad beidzot nonākam galā, izjūtam arī citus Norvēģijas labumus - pāris minūtes pastāvot ārā, jau sāk salt kājas, kaut gan biezajos zābakos ir ievilktas vilnas zeķes.. :) varbūt aukstums bija tikai tāds pirmā vakara iespaids, bet pagaidām ne vakar, ne šodien nav vairs bijis tik auksts..Tad mēs atradām mūsu "Buddies" - palīgus..un viņi mūs ar taksi izvadāja pa kojām - mēs ar Tulku esam Statoil kojās (jā, mēs tiešām dzīvojam tieši virs benzīntanka :D bet tam ir arī kāds labums - ja nopērkam siltumkrūzi par 129 kronām, tad katru dienu, kaut vai piecas reizes dienā visa gada garumā varam iet pēc kafijas :D ), bet Evija ar Vitu dzīvo citās kojās, kas gan ir tuvāk skolai un ir mazliet mājīgākas (tā saka tulks, bet es īstu atšķirību nemanu), bet no tām nav tik fantastisks skats, kā no manas istabiņas :)) vēlāk ielikšu bildīti :) vienīgais sliktums, ka te viss sadzīvei nepieciešamais ir jānopērk pašam - sākot ar traukiem, pannām un beidzot ar segu un spilvenu..segu un spilvenu jau nopirku (priekš Norvēģijas, liekas, ka pa lēto :) apmēram 35Ls ), un tagad man ir supermīksta un silta sega un pufīgs spilventiņš :)

Vakardien bija Welcome programma..kā jau bija gaidīts, mēs tikām apbērti ar nenormālu kvantumu "very important" un "very very important" informāciju..pusi neatceros :D mājās uz galda ir čupa ar papīriem, kas ir jāizlasa un jāmēģina iegaumēt, lai neaizmirstos pierakstīties eksāmeniem, aiziet sapotēties pret tuberkolozi utml blēņas :) šodien jau saņēmām savu semestra karti un studenta apliecību..kā arī savu lietotājvārdu un paroli interneta lietošanai..
Vakar mūs arī ēdināja - gan brokastis, gan pusdienas, kā arī vakariņas sveču gaismā :) brokastīs bija maizītes ar šķiņķi, sieru, gurķīšiem..pusdienās bija zupiņa..laikam tāpēc nevarēju sagaidīt vakariņas :) un vakariņas arī man likās tādas pieticīgas - maizītes, dažādu veidu salātiņi (visi izskatījās dīvaini :D ) bija arī lasis un kaut kāda dīvaina omlete..es jau vienmēr esmu bijusi tradicionālā ēdiena piekritēja, tāpēc es nevarēju pieēst pilnu vēderu :D bet skatījos, ka citām meitenēm gāja vēl trakāk :D

Pagaidām tas laikam viss..nav vairs iedvesmas rakstīt :) jāiet mājās baudīt skaisto skatu pa logu :))
Solītā bildīte..mazliet miglaina, bet tomēr..Upi sauc Otra..